miercuri, 23 mai 2007

Sesiunea Party!

Sunt student si am carnet dar...NU, nu l-am uitat acasa, ma duc cu el in sesiune!
Iar sesiunea….stiti si singuri: ocazia perfecta de a face cunostinta cu profu, pe care s-ar presupune ca trebuia sa il cunosti de un semestru (asta daca mergeai la cursuri), ocazia perfecta de a citi o carte (defapt de a visa cu ea in maina), ocazia perfecta de a face cearcane sub ochi de la concentrarea maxima de invatare (scrie ceva in foaie, dar nu intelegi ce, recitesti randul, dar la tine zboara gandul si inca o data de la inceput), ocazia perfecta sa intri in biserica si sa aprinzi lumanari (“Doamne ajuta-ma sa trec si de asta”), in fine, sesiunea nu te lasa fara ocazii perfecte! (ce noroc pe capul nostru).

Realizand acest articol, mi-am propus defapt sa evidentiez o alta latura a sesiunei din punct de vedere al studentilor din anul I, care se presupune ca de abia invata din experienta sesiunei, sa aflu daca totusi pot exista si alte lucruri in afara de stres, nopti nedormite, etc.(tinand cont de faptul ca sesiunea bate la usa). Parerile au fost diverse, interesante si originale, fiecare dintre cei cu care am discutat, desigur studenti basarabeni au raspuns urmatoarelor intrebari: “ Iti place sesiunea? Ce iti place cel mai mult in sesiune? Cum vezi sesiunea perfecta?”
Intrebari care au avut imediate raspunsuri:
Nina Guzun, an I, Informatica, A.I. Cuza: “ Daca imi place sesiunea?...pai da, sa spun si de ce?....asa mai invat si eu, altfel nu cred ca vine “cheful de invatat” singur. Iar ce imi place cel mai mult este posibilitatea de a da examenele si in restante, atunci cand esti pregatit (daca esti pregatit vre-odata). Sesiunea perfecta: sa fie doua sesiuni in loc de una singura pe semestru, adica sa se de-a examenele in doua runde pe semestru, sa fie mai multe cerinte practice decat teoretice, pentru ca sunt multi tocilari...care nu stiu sa puna nimic in practica si datorita teoriei iau note mai mari decat cei destepti.”
Eugen Draganov, an I, Drept, A. I. Cuza: “ Imi place mediu, si da si nu, imi ofera posibilitatea de a invata mai bine materia si de a ma confrunta cu profesorii. Sesiunea perfecta: 10!”
Vadim Drucioc, an I, Constructii si Instalatii, Gh. Asachi:” Sesiunea imi place din mai multe motive: stau si meditez de sine statator la tot ceea ce ni s-a predat in timpul anului, dorm cat vreau eu, imi impart timpul cum doresc. Sesiunea perfecta – e greu sa dai un exemplu concret, dar daca te referi la faptul ca ar fi mai bine sa te distrezi in timpul sesiunei, nu sunt de acord. Pentru mine sesiunea perfecta este atunci cand rezultatele studentilor vor fi perfecte.”
N., an I, Informatica, A. I. Cuza: “ Nu imi place sesiunea, dar totusi imi place relaxarea de dupa examen (berea care o bei de fericire ca "am mai scapat de unul", dusul cu apa rece de juma de ora-o ora...), iar sesiunea perfecta - sa stii totul dinainte si sa nu inveti atunci, fara restante si fara stres!”
Elena Ipati, an I, Feaa, A. I. Cuza: “ Sesiunea este un dus rece care intotdeauna vine cand nu te astepti, nu prea imi place, dar fara ea nu ar mai fi facultatea falcutate. Dar imi place stresul din sesiune, fetele nedormite ale colegilor mei, dupa ele iti dai seama cate pagini au invatat pe parcursul noptii. Sesiunea perfecta : profi indulgenti, subiecte usoare si...cat mai putine restante!”
Vasile Curos, an I, Constructii si Instalatii, Gh. Asachi: “ Imi place sesiunea ca sa fiu sincer, mai ales la noi la Gh. Asachi, caci la A. I. Cuza am inteles ca examenele sunt mai aglomerate, la noi insa ai timp sa inveti chiar daca pe parcursul semestrului nu ai ajuns pe la cursuri...poti sa faci fata, eu de exemplu mai mereu fac asa si sunt satisfacut de rezultate. Despre sesiunea perfecta: ar fi bine ca studentii sa fie mai cointeresati de faptul ca ar face o sesiune mai buna daca n-ar pierde pe parcursul anului timpul si dupa aia sa se streseze, sa fie constransi de timp...”
Cornel Bagrii, an I, Zootehnie, Agronomie: “ Imi place sesiunea si stresul ei, vreau sesiunea perfecta cu examene, stres, “capul de pereti”, si cu toate examenele luate.”
Dar astea sunt doar unele din parerile despre “eroina” saptaminilor ce urmeaza.
Noi facem parte din scenariul scris de profesori, jucat in sala de examen, cu “eroi cazuti - picati” in batalie, cu “vanatori de nota 5”, spioni (mai bine zis spionaj contra spionaj: studenti urmarind profi pentru a copia si profi urmarind studenti pentru a nu permite copiatul), cu tot ce tine de sesiunea – party!
Si daca pana acuma nu va puteati trezi din petreceri...sunt sigura ca cea care se anunta va fi “si mai distractiva”!
BAFTA

4 comentarii:

Anonim spunea...

"Sesiunea perfecta" :)-- in toamna fratilor. in special la Asachi atunci cand baietii veseli se apuca de invatat.

Anonim spunea...

Sa inteleg ca este un sfat din propria experienta? ...hmmmm..suntem anul 1, nu prea avem idee cum e...mai invatam , luam exemplu:))

Anonim spunea...

mmm primul an pana ne acomodam si noi,sa vedem cum satu trburile,dar pana in momentul de fata pot sa spun k e cea mai grea perioada.poate nu kiar examenele in sine,ci stresul pe care il ai zi de zi.toata lumea cu nervii la pamant cu urlete si tipete,dar culmea in sesiune parca ma distrez mai mult decat in restul anului=)) eu va urez multa bafta la toti.mergeti la o bere sa sarbatoriti intrarea in sesiune si mai multe dupa iesirea din sesiune si...restante,sper sa nu fie cazul;)

Ninushk spunea...

am auzit de la astia mai mari ca inainte de sesiune "prinde " foarte bine o betzie,o discoteca :D...ei! ashtia de anu' intii, nu e interesanta ideea? acum e timpul!